Padákový klzák je prostriedok na lietanie ťažší
než vzduch, preto aby letel jeho nosné plochy musia vytvárať vztlak. Skladá
sa z troch základných častí: vrchlík, šnúry, popruhy. K výrobe
vrchlíku sa používajú látky väčšinou z polyamidového vlákna. Táto látka
je opatrená kvalitným záterom, ktorý neprepúšťa vzduch. Vrchlík padákového
klzáku je tvorený vrchnou a spodnou vrstvou, ktoré sú prišité k rebrám
tvaru leteckého profilu.
Systém vyviazania klzáku môžeme rozdeliť na tri základné časti:
hlavné šnúry, vetvenie a riadiace šnúry. Na výrobu šnúr sa používa
kevlarové vlákno, ktoré má mimoriadnu pevnosť.
Popruhy padákového klzáku slúžia k uchyteniu jednotlivých šnúr
a ku spojeniu s nosným postrojom pilota pomocou zaisťovacích karabín.
Postroj pilota je vlastne sedačka so systémom nastaviteľných
popruhov, ktoré umožňujú dokonalé prispôsobenie postave pilota. Komfortné
postroje sú pohodlné pri dlhých letoch a tiež zväčšujú pasívnu bezpečnosť
pilota. Je v nich uložený chránič z uhlíkových vlákien.
Dôležitým prvkom bezpečného lietania je záložný padák. Záchranný
padák pre paragliding sa od parašutistického odlišuje spôsobom aktivácie a
konštrukciou. Je to neriaditeľný padák kopulovitého tvaru so strediacou šnúrou.
Tá kopulu splošťuje a tak je potrebná menšia plocha, čo je výhodné pre
umiestnenie zabaleného padáka v postroji. Medzi ďalšiu výstroj
paraglidistov patrí prilba, kombinéza, rukavice, pevná obuv a rôzne prístroje
na určenie stúpania a klesania (variometer), výšky (výškomer), rýchlosti
(rýchlomer), priebehu letu (barograf).